close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נח להיות עם גב בריא- בעיות נפוצות של עמוד השדרה

מאיר זורעכו תשרי, תשעג12/10/2012

סקירת התהליכים השונים שיכולים לגרום לכבאי גב חזקים, ההידרדרות האיטית והדברים שיכול כבא גב לגרום.

תגיות:

כהמשך למאמרים הקודמים בנושא חיים עם גב בריא, במאמר זה נעמוד על מספר בעיות וכאבים נפוצים של עמוד השדרה.

· שינוים ניוונים בעמוד השדרה
· תזוזת החוליות ונעילת המפרק הבינחולייתי
· פריצת דיסק

שינוים ניוונים בעמוד השדרה, אוסטיוארטריטיס או אוסטיאוכוננדרוזיז

לעתים נראה , כי כאבי גב מופיעים פתאום, ללא כל סיבה מוקדמת. אין הדבר נכון כלל וכלל לכאב עצמו קודמים תהליכים ארוכי טווח של חודשים ושנים. העצב החולייתי נלחץ זמן ארוך קודם הופעת הכאב, אשר מורגש כאשר הקף הלחץ הוא משמעותי הינו סגירת התעלה מתקרבת לכ-78%. ממילא העדר הכאב אינו מצביע על תקינות המערכת. אפילו לחץ מועט על שורשי העצב פוגע בעצבוב תקין המערכות הגוף, התוצאה היא תפקוד לקוי ופגיע באותם האיברים והרקמות.

ניוון רקמות, עינינו הפיכת רקמה בריאה לרקמה שונה וחולנית תוך איבוד תכונות פיסיולוגיות. רקמות מאבדות גמישות ואלסטיות. סיבי הגיד - קולגן, האלסטיות הופכות לרקמה צלקת, נוקשה ושבירה,רקמת העצם מאבדת את גמישותה ומתאבנת. וזאת כתוצאה מדיסטרופיה -היינו מחסור בהזנת הרקמות, הנגרמת על ידי החלשות של סירקולציה - הזרמת חומרי תזונה ממחזור הדם.

הסיבות לתהליך זה הם:
מחסור חומרים חיוניים, ויטמינים ומינראלים, עקב תזונה לא נכונה.עודף משקל ומכך עומס יתר על חוליות עמוד השדרה.יציבה לא נכונה.היפודינאמיה - מחסור בתנועה ומאמץ גופני.חולשת שרירי הבטן, הגב, הרגליים, וצוואר.הרגלי תנועה לקויים.הליכה על עקבים ועוד.

כתוצאה מתהליכים הללו תחילה נפגעת הטבעת הבינחוליתית-הדיסק. הטבעת בנויה מסיבי סחוס ובועת ג'לטין בתוכה. תפקידה בלמת זעזועים. הטבעת מתייבשת וקטנה, הסיבים מאבדים גמישות והופכים להיות שבירים, בועת הג'לטין גם כן מתייבשת ומאבדת את יכולתה לבלום זעזועים. כל המבנה הופך להיות חלש ושביר יותר ומועד לסדקים ושברים, הם בֶּלֶט ופריצת הדיסק.

תהליך הנ"ל גורם לחוליות עמוד השדרה להתקרבות זו לזו, אזי מתחיל להיווצר לחץ על שורשי העצב, ובכך נוצרים הכאב ופגיעה בעצבוב כמו כן מתהווים תהליכי פיצוי על ידי הגוף עצמו, דבר המתבטא בהיווצרות בגידולי עצם מין בליטות - אוסטיאופיטים בצידי החוליות. כאשר ישנו לחץ על שורש העצב, הדבר עלול לשבש עד כ- 60%, בתפקוד האיבר ו/או המערכת, המעוצבבים על ידי אותו העצב.

אך גרוע מכל, כי תהליכי הניוון אינם מורגשים, הם מתהווים בשקט. האדם מתנהג כרגיל נראה בריא, ואז פתאום ללא כל סיבה הנראת לעין מגיע ההתקף.

לחץ על עצבים באזור הצוואר יכול לגרום לכאבי ראש, סחרחורת, בעיות ראיה ושמיעה, כאבי צוואר, הגבלה בתנועה, מחושים שונים ומשונים. אדם יכול לטפל שנים במגרנות מדומות, כאשר הבעיה האמיתית והסיבה לכאבים נעוצה בבעיה בעמוד השדרה הצווארי, למשל, תזוזת חוליות הצוואר!

במידה ונפגעו חוליות החזה, יכולים להופיע כאבי לב מדומים ולחץ בחזה, או כאבים ולחץ בקיבה או בכבד או בטחול. יכולים להופיע מחושים וכאבים שונים ומשונים, מצבי כבדות ועייפות ללא כל סיבה הנראת לעין, איבוד תחושה ומגבלות בתנועה בידיים וכו'. בעיה בחוליות המותן יכולה לגרום לעצירות, אי שליטה בשלפוחית השתן. בעיות במערכת הרוויה, כאבים באזור האגן והרגליים חוסר תחושה והגבלה בתנועה ועוד.

האדם רץ מרופא אחד למשנהו, ועושה בדיקות רבות ומשונות, נוטל תרופות וללא הועיל!

מכאן ראשית יש לבדוק את מצב עמוד השדרה, ואחר כך את שאר האברים והמערכות!

לדוגמה לחץ על עצב באזור:

חוליית הצוואר C2 עלול לגרום לבעיות ראיה, ומחלות עיניים.
חוליית הצוואר 4C יכול לגרום לנזלת כרונית ויובש ברירית האף.
חוליית הצוואר C5 יכול לגרום לצרידות ואיבוד הקול.
חוליות החזה TH2-TH1 יכולה לגרום להגבלת תנועה, איבוד תחושה וכאבים בידיים.
חוליית החזה TH3 עלול לגרום לבעיה בַּריאות, שיעול, תחושת חנק.
חוליות החזה TH6-TH5 עלול לגרום לבעיות עיקול, נפיחות בקיבה, בעיות כבד.
חוליית מותן ­­­­ L3 עלול לגרום לבעיות בשלפוחית השתן ואברי האגן.
חוליות החזה TH11-TH10 עלול לגרום לבעיות בכליות.
חוליות המותן L3 עלול לגרום לבעיות בשלפוחית השתן, כגון אי שליטה ודלקות.
חוליות המותן L5 עלול לגרום לכאבים ואבדן שתחושה בשוקיים,כפות ואצבעות הרגליים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה